Huisregels en privacy
Om alle werkzaamheden binnen de praktijk zo soepel mogelijk te laten verlopen, gelden een aantal huisregels. Dit schept voor u als patiënt een helder beeld en helpt ons om ons vak zo efficiënt mogelijk te kunnen uitoefenen.
Wijzigingen
Wij verzoeken u wijzigingen in uw medische gegevens en die van uw eventuele kinderen, zo spoedig mogelijk door te geven aan onze receptioniste. Bijvoorbeeld een wijziging van uw medicatie of uw gezondheid. Geef de wijziging In ieder geval door voordat de behandeling plaatsvindt.
Wij verzoeken u administratieve wijzigingen van bijvoorbeeld uw zorgverzekering, adres of telefoonnummer aan ons door te geven.
Wij zijn niet verantwoordelijk voor de mogelijke gevolgen van niet of niet tijdig doorgeven van wijzigingen.
Afspraken
Als u een afspraak maakt, dan gaan wij er vanuit dat u uw afspraak ook nakomt. Mocht u echter toch verhinderd zijn, dan vragen wij u om de afspraak 24 uur van te voren af te zeggen. Dit kan per telefoon of per mail. Hieraan zijn geen kosten verbonden.
Als service ontvangt u van ons een herinnering per SMS van uw afspraak. Deze versturen wij op de avond voorafgaand aan uw afspraak.
Wij verzoeken u om op tijd aanwezig te zijn en u te melden bij de receptie.
Wij werken in een zorg verlenende sector. Behandelingen kunnen daardoor weleens langer duren dan gepland. Wij vragen uw begrip hiervoor.
Bij het niet nakomen, te laat komen of te laat annuleren van een afspraak, zijn wij genoodzaakt de voor u gereserveerde tijd in rekening te brengen. De kosten hiervoor worden in alle redelijkheid van 0-100% van het bedrag van de voorgenomen behandeling berekend, met een minimaal tarief van 25 euro.
Deze nota wordt onder de code C90 gedeclareerd en wordt niet vergoed door uw zorgverzekeraar.
Indien u uw afspraken meerdere malen niet nakomt, kan het zijn dat wij het vertrouwen in een goede behandelrelatie verliezen en zullen wij u uitschrijven als patiënt binnen onze praktijk. Hiervan krijgt u dan schriftelijk bericht met een vermelding wat te doen bij pijnklachten.
Betaling
Infomedics verstuurt en incasseert uw rekening namens onze praktijk.
Als u uw rekening niet in één keer kunt betalen, kunt u een betalingsregeling aanvragen bij Infomedics. Dit kan bij rekeningen vanaf 30 euro.
U heeft 30 dagen de tijd om uw rekening te voldoen.
Het kan natuurlijk gebeuren dat u een rekening vergeet te betalen. Daarom stuurt Infomedics na 30 dagen een 1e herinnering. Hierin wordt u gevraagd om het factuurbedrag binnen 15 dagen te betalen.
Als het bedrag van de 1e herinnering niet binnen 15 dagen bij Infomedics op de rekening staat, sturen zij een laatste herinnering met incassokosten.
Als het bedrag van de laatste herinnering niet binnen 1 week op de rekening van Infomedics staat, krijgt u een aanmaning van het Centraal Medisch Incassobureau (CMIB) met extra incassokosten.
Indien u ook deze aanmaning van het CMID niet betaalt, gaat de rekening naar de deurwaarder. Wij schrijven u dan uit als patiënt wegens een verstoorde vertrouwensrelatie.
Pijnklachten en / of spoedgevallen
Wij doen ons uiterste best u zo snel mogelijk van uw pijn af te helpen. Dit is voor ons alleen mogelijk als u zo vroeg mogelijk belt. Hiervoor hanteren wij de volgende uitgangspunten:
Indien u voor 10:00 uur belt met een pijnklacht, streven wij ernaar u dezelfde dag te helpen. Belt u na 10:00 uur, dan kan het zijn dat wij u dezelfde dag niet meer kunnen helpen.
Wij proberen indien mogelijk rekening te houden met uw persoonlijke situatie. Wanneer wij daar geen mogelijkheden voor hebben in onze agenda, dient u zich te conformeren aan de door ons aangeboden tijdstippen.
Voor spoedeisende gevallen buiten openingstijden kunt u terecht bij de spoeddienst. Het telefoonnummer bij spoedgevallen is 0900-4112008. Deze behandelingen moeten contant betaald worden. Houdt u rekening met gemiddelde kosten van ongeveer 150 euro. U krijgt van de dienstdoende tandarts een nota mee. Wanneer u een aanvullende tandartsverzekering heeft afgesloten, kunt u deze nota indienen bij uw verzekeraar.
Aansprakelijkheid
Op tandartsverrichtingen gelden geen garantiebepalingen.
Mocht u van mening zijn dat u in aanmerking komt voor een coulanceregeling, neem dan contact met ons op. Coulance is bij voorbaat uitgesloten als de controleafspraken en onze onderhoudsadviezen niet zijn nageleefd.
Verlies en schade aan werkstukken te wijten aan uzelf of derden, zijn bij voorbaat uitgesloten van garantie.
Wij zijn niet aansprakelijk voor schade aan of verlies van uw eigendommen. Wij adviseren u dan ook deze niet onbeheerd achter te laten.
Privacy
Uw privacy wordt door ons gerespecteerd. Tandartsenpraktijk Bolt streeft ernaar uw privacy zo goed mogelijk te waarborgen en zal vertrouwelijk omgaan met de informatie die u ons aanlevert. Bij verwerking van de persoonsgebonden vermelding nemen wij de huidige wet- en regelgeving op het gebied van privacy in acht. Informatie over de wijze waarop wij met uw gegevens omgaan kunt u vinden in onze privacy- en cookieverklaring .